sunnuntai 4. maaliskuuta 2012

Hiihtoloma

Hiihtoloma on vietetty rennosti urheillen Lapin suunnalla. Viime viikon lauantaina lähdettiin aamupäivällä kohti Iisalmea, jossa yövyttiin hotellissa. Ajomatka oli viisi tuntia, ja yhdellä pysähdyksellä selvittiin.

Elvi on matkustanut kaikki matkat tosi hyvin tähänkin asti, eikä nämä pidemmätkään ajomatkat häirinneet. Tyytyväisenä loikoilee pelkääjän paikan jalkatilassa, välillä nousee katsomaan missä ollaan ja sitten takaisin alas.
Meidän kuski

Kuski palautunut takaisin omalle paikalleen.
Iisalmessa oltiin hotellissa ensimmäistä kertaa Elvin kanssa. Sisään saapuessa Elvi sai oman puuhapussin, missä oli herkkuja ja nakerreltavaa. Yksikseenkin Elvi oli jäänyt huoneeseen varsin pätevästi sillä aikaa kun me muut kävimme syömässä. Käytävästä kuuluvat äänetkään eivät häirinneet kuin hetken, ja yöllä nukuttiin varsin makoisasti.

Aamulla matka jatkui kohti Leviä. Pari tuntia eilistä pidempi ajomatka meni samalla tavalla, yksi pidempi ruokatauko, jolloin ulkoiltiin Elvin kanssa kunnolla. Mökille saavuttiin hyvissä ajoin, ja käytiin tutustumassa lenkkimaastoihin.

Viikon aikana ehdittiin kävellä enemmän ja vähemmän laskettelun ja muun aktiviteetin ohella. Kivoin lenkki suuntautui Levitunturin huipulle, jossa olisi tullut upeita kuvia jos osaisi käyttää kameraa ja sen tarkennus toimisi.
Elvi oli mukana katsomassa rinteen menoa yhtenä päivänä.

Sää oli tosi upea ja vuoronperään ihan kamala. Välillä aurinko paistoi ja pakkasta oli pari astetta, mutta oli myös päiviä jolloin lunta tuli vaakatasossa ja tuuli niin kovaa, että hyvä kun liikkumaan pääsi.
Mutta tosi kiva loma oli, ja saatiin vähän treenattuakin kaiken muun lisäksi. Elvi viihtyi hyvin mökissä, myös itsekseen ja hemmoteltiin kummieni toimesta melkein piloille. Kai sitä lomalla voi vähän herkutella (Elvin herkkua poronkäristys ja vasikan jalka) ja nukkua päiväunia kainalossa?

Eilinen oltiin kotimatkalla, tultiin nyt suoraan päivän aikana. Ensimmäinen pysähdys oli Pudasjoella pieni kävely, Kajaanissa pidettiin pidempi ruokailu- ja lenkkitauko sukulaisten luona. Elvi sai vähän kaasutella belgianpaimenkoira Sodan kanssa. Loppumatka meni mainiosti, ja illalla yhdeksän jälkeen oltiin vihdoin kotona.

Tänään ollaan käyty kevyesti hiihtelemässä ja lenkkeilemässä, nauttien upeasta ilmasta! Huomenna paluu arkeen, mutta ehkä sekin on vaihteeksi ihan hyvä juttu.

1. Kommeita maisemia ja kaunis koira !

2. Ihania kuvia, ai että ois upeeta päästä jonnekkin tunturille :D

3. Kiitämme kaikkia, tunturi oli kyllä ihan upea kuvauspaikka! Olisi vaan pitänyt pakata eväät ja parempi putki matkaan, siellä olisi kyllä viihtynyt tuossa säässä koko päivän! Seuraavaa reissua odotellessa.